Čakanie na prvú objednávku

Predávať svoje dielka alebo jednoducho nakupovať a ďalej predávať rôzne tovary sa zdá byť ako celkom dobrý biznis plán. Ešte lepšie, ak tak môžete robiť priamo z domu. Technickejšie zdatní si dokážu vytvoriť internetový obchod sami, ostatní môžu o vytvorenie požiadať špecializované firmy.
Stránky sú vytvorené, produkty nahodené, všetko hotové, už len čakať na objednávky. Najmä pri tej prvej mám pocit, že je akási magická. Užiť si tento pocit však potrvá pár chvíľ, niekedy aj dní či týždňov. Viem o čom hovorím. Každú chvíľu kontrolujem kartu prijatých objednávok, ešte častejšie e-mail a mobil. Zatiaľ si však nik nič neobjednal.

eshop.jpg

Možno trošku deprimujúce, no verte mi, začiatky sú ťažké a je potrebná veľká dávka trpezlivosti. Treba si uvedomiť, že rôznych stránok a e-shopov je na internete veľké množstvo. Jeden nový je len kvapkou v mori alebo v slovenských podmienkach skôr kvapkou v jazierku. Ani úplne nové tovary či služby, ktoré tu doteraz neboli nemusia byť zárukou okamžitého dopytu.
Odporúčam preto zainvestovať do propagácie stránky. Naozaj nestačí vytvoriť e-shop a čakať na zázraky. Takisto nemusí stačiť zdieľanie stránky na sociálnych sieťach. Dosah takejto propagácie zväčša nie je veľký a o vašom obchode sa dozvedia priatelia, známi, z ktorých väčšine ste už určite o svojich zámeroch povedali. Poproste ich, aby stránku zdieľali ďalej, takto sa okruh aspoň trochu viac rozšíri.

digitální marketing.jpg

Ak vravím zainvestovať, tak myslím doslova vynaložiť peniažky na reklamu a propagáciu. Šetriť sa tu neoplatí, za málo peňazí málo muziky. Podnikanie v online priestore si vyžaduje dobre cielený marketing, čo zabezpečí kvalitné reklamy alebo SEO optimalizácia webových stránok. Citát Henryho Forda sa v tomto smere naozaj javí ako nadčasový a plne sa s ním stotožňujem: „Keby som mal vo vrecku posledný dolár, minul by som ho na reklamu.“